Air Conditioning

Måste vara en av världens bästa uppfinningar. I alla fall känns det så nu när avsaknaden av en sådan funktion gör sig påmind. Sitter framför min skärm här på byrån som i symbios med ljuset från utsidan kastar sin värme mot mitt ansikte.
Det låter visserligen behagligt kanske, men utan någon som helst luft att tillgå blir det snabbt en pina.
Har jobbat hela dagen med att komprimera filer, lägga upp dem på servern, gjort om för att det blivit fel, frågat originalaren 67 gånger vad problemet är, gjort om igen, lagt upp på servern, komprimerat lite till och tagit en thailunch, två bananer, fyra päron och två små bitar Marabou 70% mörk choklad. Hepp.

Med andra ord har jag äntligen fått känna på hur tristessframkallande reklamyrket kan vara. Men hur är det man säger? Man måste vara lite nere ibland för att kunna uppleva sann gjädje. Eller nåt i den stilen.

Innebandy om två timmar. Målvakt igen. Är faktiskt riktigt supertaggad, nu jävlar ska de få se på en mur i buren.

Glömde visst tacka
Tobias Ekwall när jag publicerade bilden av Snitten igår. Martin har visserligen stått för bildarbetet, men Tobbe har hängt den fantastiska rubriken. Det kommer bli något stort av den mannen någon gång.

DAGENS:


Fundering:
Hur många lock öl bör medtagas till Sweden Rock i år på fem dagar? Två? Tre?
(Förväntar mig en kommentar av Zibbo som med all säkerhet kommer att rekommendera något av den grövre sortens överdrifter).

Låt:
Toto - Africa

Behöver inte säga något mer. En klassiker som kommer hålla i hundra år.


Kommentarer
Postat av: Johan N aka lättöl

Najs blogg matte! Du skriver jävligt intressant och underhållande, du kanske borde bli copy istället? Kul att kolla på morgonen iafl innan man sätter igång med jobbandet. Ha det fett! Peace!

2008-04-29 @ 08:43:12
Postat av: Tobias Ekwall

45.000.000.000 5,2:an, 30000 liter koskenkorva och 1000 liter mäsk. Nöjd nu?

2008-04-29 @ 22:29:13
URL: http://[email protected]
Postat av: Mahias

Tobbe, det låter som den perfekta mängden. Får bara skaffa 1000 långtradare som kan frakta skiten åt mig, men jag är en fixare - det grejar jag.

2008-04-29 @ 23:29:44
Postat av: Mathias

Tack som fan, Johan! Gött att höra. Nu sätter du pressen på mig att alltid skriva massa underhållning så att ingen blir missnöjd. Kommer sluta med att jag går in i bloggväggen och skjuter en spruta heroin för mycket då jag gick ner i träsket.
Ha det kanon därute i reklamvärlden, så får vi dra ihop en klassträff snart tycker jag =)

2008-04-29 @ 23:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0