Bowling + öl = inte bra

Vet att jag i mitt senaste inlägg förklarade hur bra det är att värma upp med öl innan bowling, då jag ansåg att jag presterar bättre när jag är lite rund om fötterna.
Så är det inte.
Efter första rundan och en öl hade jag samlat ihop 168 poöng, varav fyra strikes i rad. Det ni. Sen var det dags för nästarunda. Då tänkte jag att om jag fortsätter bärsa, så kommer skärmen bara visa kryss i fortsättningen. Men det gick käpprätt åt helvete. Det började med fyra nior i rad, för att sedan följas av sjuor, sexor och kast i vardera ränna.
Men kul, det hade jag.

Sen var det dags att dra vidare. Eftersom de flesta på min byrå ligger runt 40-strecket blev det inte att döna på något danshak, utan istället Palace. Hade aldrig varit där innan, eftersom jag synonymiserade Palace med 100-kronorsmackor och gubbar med kotlettfrillor och stekiga kostymer. Givetvis stämde mina fördomar om stället i fråga, men ölen smakade kanon.

Blev en pinsam stund när damerna i sällskapet bad mig gissa deras ålder. Gladast över mina höftingar blev nog Sara. Jag chansade på 27 och hade jag inte träffat henne innan hade jag nog tvekat på om det inte var nödvändigt att fråga efter leg om hon skulle få för sig att köpa cigaretter av mig. Hon var 36. Kraftig asgarv följde, och i vanliga fall hade jag rodnat som en liten flicka, men ölen såg till att jag bara skrattade med.
Var hemma klockan elva och har aldrig sovit så gott.

Nu sitter jag på byrån. Ska göra skithäftig reklam. Tack o hej.

DAGENS:


Fundering: Varför smakar flasköl bättre än burköl?

Låt: Pink Floyd - The Happiest Days Of Our Lives / Another Brick In The Wall (part II)

Öj, öj öj...



Kommentarer
Postat av: Tobias Ekwall

För dig smakar flasköl bättre än burköl av den enkla anledningen att du är en mes..

2008-04-23 @ 18:31:17
URL: http://zibbothecopy.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0