En skitnödig afton

Besökte Ullevi i dag med mina kära vänner Robin och Eric.
Förväntade mig en fotbollsfest där Blåvitt skulle spela ränderna ur GAIS och få dem att ligga på knä och gråtande be om nåd. Blåvitt skulle mosa makrillarna och jag skulle gå hem med ett brett flin på läpparna och den där obeskrivliga känslan av välbehag som bara infinner sig när man vunnit ett derby med 4 - 0.
Riktigt så blev det inte.
Blåvitt spelade större delen av matchen som om samtliga behövde besöka skithuset.
Ibland kunde man likna spelarna vid en kille som just skulle se till att bli av med svendomen. Oroliga. Rädda. Nervösa. Klumpiga. You name it.
0 - 0 blev det till slut i alla fall och vi har målvakts-Kim och GAIS-anfallarna som för kvällen glömt att ställa in siktet på avsluten att tacka för den poängen. Nu tar vi AIK på måndag i stället.

Kul dag på byrån i alla fall. Har pillat i lite med hemsidan och layouten för en företagsfolder.
Sen bar det av till Vasastan för att sänka två kalla med ett gottigt gäng från klassen för att dela med oss av våra praktikupplevelser.
Efter detta var det då dags för katastrofmatchen som vi inte ska tala mer om.

Nu sitter jag framför min älskade Mac och ska försöka hitta lite roliga reklamfilmer som jag tänkte visa på frukosten i morgon. Hoppas det inte blir lika skitnödigt som på Ullevi.

DAGENS:

Topp:
Fick mina två cheeseburgare med ost och ketchup på McDonald's efter bara fyra minuter. Nytt rekord. Kanske kan jag tänka mig besöka McDonald's igen nu när det börjat gå snabbt att få sin mat?

Flopp:
Fick ingen ketchup på mina burgare. Hej då, McDonald's. Hej, Burger King.

One-liner:

- Mathias, du är så seg så att om du varit en tidsålder hade du varit renässansen.*
* Eric Petterson, aka "Daase".

image5

Mannen. Myten. Glegenden.
(Jävlar vad bra den ordleken blev).

Kommentarer
Postat av: daniel

Hahahahaha! Fyfan vilken kommentar av Eric. Man blir ju sur när man aldrig själv kommer på dom.

Notera klockan ;)

2008-04-18 @ 06:05:03
Postat av: Elin

Shit vad snygg Glenn är!
Kul att du skriver blogg, ska bli spännande att följa dina tankar :)
Kram Klasskompis-Elin

2008-04-18 @ 10:26:21
Postat av: Mårten

Ja shit vilken match... såg på "Debatt" efteråt lätt mer spännande än timmarna mellan 20-22! Suck på den!

Kul med blogg, dock trodde jag inte att det skulle ta så här lång tid innan du satt fötterna i träsket;)

2008-04-18 @ 15:01:32
Postat av: Nina

hahaha glegenden! Oerhört göteborgsrolig.

2008-04-19 @ 17:15:22
URL: http://www.thegirlsofflorida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0