Helg!

Så var det äntligen dags. Måndag, tisdag, onsdag och torsdag är till ända. Nu är fredagen här!
Egentligen borde jag hoppa högt, slita av mig kläderna, springa ut i natten och skrika ut min kärlek till det vi kallar helgen. Men varannan fredag är det inte så. Varannan fredag innebär nämligen jobb följande lördag morgon. Klockan 06.00. Mobilalarmet brukar i sedvanlig ordning ringa klockan 05.00 för att jag ska ha gott om tid på mig att duscha, klä på mig och göra mig iordning för att åka klockan 05.45. Jag brukar också, i sedvanlig ordning, snooza till 05.30 så att jag därmed har en kvart på mig att ordna allt. Följden blir att jag kutar hemfrån runt 05.53 med halvtaskig frisyr och tandkräm runt munnen.

Jag har kommit fram till att jag i framtiden har två val gällande yrkesmöjligheter.
Antingen kan jag bli skitfräsig reklamare, tjäna 100 lök i månaden och dricka paraplydrinkar till frukost. Jag kan alltid vara solbränd då jag tillbringar mestadelen av min tid på en fräsch byrå jag startat med ett gäng goda vänner på Ibiza och lämna in Ferarrin på service när det inte är något fel på den men för att jag har råd.
Eller:
Så kan jag fortsätta jobba på ICA MAXI, kuta runt som en tok på golvet så svetten lackar, bli hängd för att man glömt att fronta Bregotten i mejeriet, hjälpa tanter på 157 cm med kutrygg att nå de gula ärtorna som "står så högt upp att de inte går att nå", säga "Hej" i kassan till surgubbar med prostataproblem, skära 300 gram "extra tunna" skinkskivor till bortskämda kärringar och torka bajs på toan då någon bestämt sig för att det vore spännade att skita utanför holken. För en dunderlön på 97 kronor och 48 öre i timmen.

Jag får nog fundera på detta ett tag.

Gymmade med Robin i dag. Nu behöver han inte längre en legosoldat som drillar honom att göra 12 latsdrag istället för 9. Nu är han sin egen vrålande major och pushar sig själv att inte ge upp förän blodådern vid vänster tinninglob börjar pulsera strax under explosionsgränsen. Bra jobbat Robin. Känner på mig att det kan bli en trivsam fortsättning på gymmet för reklamstekarna Bobby & Glenn. Efter två månader på det här viset kan Peter Siepens tvättbräda ta och slänga sig i väggen.

I morrn kväll är det gött i alla fall. Hem och sova en stund, sen dra till Richard och spela XBOX tills ögonen blir torra. Najs. Måste börja träna ordentligt till Göteborgsvarvet också. Bara en månad kvar nu! 22.45 = Sovdags.
Natti natti.

DAGENS


Videoklipp:
En aprak taxichaufför tas in för förhör efter att han misstänkts ha kört rattfull.
Han får svårt att bevisa sig oskyldig. Förbannat roligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0