Hetluften

Nej, jag menar inte den fysiska hetluften som jag varje dag tvingas arbeta i.
Jag pratar om hetluft i arbetstermer. Idag var det nämligen dags för möte med en kund (som jag inte får avslöja pga sekretesskäl) och jag och Peter på byrån har arbetat i cirka två veckor med logotyper, en folder och grafisk layout åt hans företag (som jag inte får avslöja pga sekretesskäl). Vad hemligt det blev helt plötsligt då.
Mötet skulle börja klockan fyra. Kvart i fyra satt jag och gjorde de sista justeringarna, hade inte skrivit ut - än mindre börjat klippa och klistra så det skulle se snyggt ut. Hann i sista sekunden i vilket fall. Torka svettpärlorna kunde jag göra efteråt.

Mötet börjar i vanlig ordning och jag satte mig ner tillsammans med kunden, Carola, Rebecca och Peter.
Vi börjar gå igenom vilka förändringar vi ville göra. Han (kunden) var väldigt medgörlig om man uttrycker sig så.
Här följer ett utdrag ur mötet i grova drag (med viss modifikation för att göra texten mer intressant, men detta var ändå huvudingredienserna):

"Ja, vi tänkte att vi vårt huvudsyfte är att lyfta fram produkte..."
"Ja, ja, för fan skitbra! Det köper jag!"
"Mmmm, sen tror vi också att du kan vinna p..."
"Jamen visst, självklart. Ni kan ju det här!"
"Sen har vi då gjort några skisser på logotyper vi tror kan passa..."
"Oj, oj, oj. Fan vad fina! Det här var ju annat än den skiten jag har nu!"
"Sen har vi då gjort ett försl..."
"Å herregud! Vad fräscht! Ja, detta är ju riktigt bra. Riktigt bra."

Ja, ni förstår vilken ton mötet hade. Den mannen hade blivit glad om han fick en osthyvel i julklapp. Odiskad.

Runt halv sex
var det flexa på gymmet med Robin som gällde. SportLife i Göteborg är kanonfräscht på alla sätt och vis. Men när vi traskade mot bänkpressen var vi tvungna att gå förbi ett större gäng som beundrade sina kanoner i spegeln. I detta läge framträdde en svettstank så stark att näshåren krullade sig och tanken fördes snabbt till en blandning av en tre dagar gammal spya längst bak på Grön Express och en gympatröja som blivit kvarglömd i skåpet under sommarlovet.
Inte för att låta fin i kanten av mig - jag kan ta att det luktar lite svett - men när det är på gränsen till rikslarm för dödlig gas, så tycker jag att man borde införa någon sorts "svettvakt" som visiterar alla gymbesökare genom att lukta på dem, och luktar de för jävligt - ja, då är det tillbaka in i duschen och tre strykningar deodorant som gäller.

Köpte en live-DVD
med Pink Floyd idag. P.U.L.S.E. från 1994.
Ska lägga mig i sängen och dra en långsam till den nu tror jag.

DAGENS:

Fundering: Har svettapor på gymmet inget luktsinne så de kan känna hur förbannat illa det luktar?

Fundering 2: När kommer jag gråta som mest på Sweden Rock? När Def Leppard river av "Love Bites", eller nära jag inser att det är söndag och det är dags att åka hem?

image27

Stevn Tyler och Aerosmith gjorde förra årets Sweden Rock Festival till ett minne för livet. Nu är det fan inte långt kvar till årets upplaga. Ja, ja, ja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0