Is there anybody in there?

Hallå igen.
Ligger här hemma i sängen och kan inte sluta lyssna på Comfortably Numb av Pink Floyd. När jag körde hem i bilen för en timme sen vred jag på volymen till den milda grad att det pep i öronen av Gilmours gittaronanerande. Härligt.

Tillbringade elva timmar på byrån idag. Elva. Det går fort när man har roligt.
Sen var det dags för veckans höjdpunkt. The peak of the week. INNEBANDY MED KLASSPOLARNA!
I hopp om att jag skulle få pröva att spela ute och inte stå i mål (som jag gjort de senaste två månaderna), pillade jag med mig klubban och målvaktsutrustningen, redo att låta nästa gubbe ta ansvaret i kassen och dra på sig masken.
Men nä. En var bollrädd, en annan sa att han var kass i mål och resten ville helt enkelt inte.
Så det blev buren för mig igen, gick rätt bra. Jonathan skjuter i 300 kilometer i timmen och den muskel jag tränade mest i dag var höfterna på grund av sidledsrörelserna jag tvingades göra varannan minut då jag vände mig om för att plocka ut den ena rökarbollen efter den andra ur nätet. Festligt.

Nu ska jag ta och nana. Reklam i morgon.
God natt som fan.

DAGENS


Fundering:
Varför tycker gamla människor om att köa utanför köpcentret i tio minuter innan det öppnat?
När jag blir pensionär ska jag sova på morgonen. Gamlingar är roliga.

Kommentarer
Postat av: zibbo

Jag har hört att man inte ska skämmas över att vara bollrädd. Du är för övrigt dömd till ett liv som bandymålvakt. Skulle du ge dig ut i hetluften så skulle jag slakta dig så det är ju lika bra.

2008-04-15 @ 00:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0