Öl+grillfest = the shit

Om fem timmar smäller det. Då är det valborgsfirande hemma hos min gode vän Anders i Partille. Ska bli kul att få träffa alla goa gubbarna och Mia, grilla en mör ryggbiff, knäcka 12 öl, sitta och sentimentalsnacka ända in i midnattens månsken, klappa handen på låret i takt till Metallica och slutligen - på vanligt manér - bevittna hur Anders står och kastar upp i grannens buske klockan 23.12. Kommer bli hur bra som helst.

Just nu sitter jag ensam hemma och kolla på live DVD:n med Pink Floyd jag stolt införskaffade igår. Det är så jävla bra så jag blir tårögd.

Jag önskar alla en trevlig Valborg. Och säger som Jocke Berg: "Kom ihåg mina vänner - Fem öl... är alltid bättre än två".

DAGENS:


YouTube-klipp:

Hittade denna på 1000apor.se, där de listar de 100 roligaste YouTube-klippen genom tiderna. Här har vi en ungersk "rapstjärna" som försöker utrycka sin avsky mot allt krig och elände i världen. Lägg också märke till hur många gånger det taffliga uttrycket "yeeea c'mon" och "that's right" förekommer. Jag tappade räkningen.




Kommentarer
Postat av: daniel

Och framförallt när han flikar in "business" mellan körarnas fraser.

2008-04-30 @ 17:37:49
URL: http://triflet.blogg.se
Postat av: empa

Haha det är bra Mattias! 12 öl alltså. Du verkar riktigt manlig av dig. :P
Ska lägga till dig på min blogg nu och läsa emellanåt. :D

2008-05-04 @ 16:31:50
URL: http://metrobloggen.se/empa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0