Tillbaka igen

Här på bloggen.
Och på byrån.
Efter en sommar med festival, segling, redlösa fyllor och de bästa två timmarna i mitt liv - Iron Maiden på Ullevi - var det idag dags att släpa sig tillbaka till verkligheten. Närmare bestämt Kaserntorget 1. Där har jag min byrå.
Men denna höst blir annorlunda. Det kommer bli en höst fylld av kärlek, hat, tvivel, dårskap, geniala och kassa idéer, bakfyllor, tvister och ryggdunkningar. Med mig i höst får jag nämligen en ny parhäst.
Min käre vän och token Tobias Ekwall.


Hur i helvete ska detta gå?


Mötte upp honom på avenyn i morse för att bevittna att han såg ut som en misshandlad alkoholist. En streckfylla fredag-lördag med polare från tvärs över landet hade tydligen satt sina spår i dennes ansikte. Bokstavligt talat. Hans mytomspunna getskägg hade blivit avlägsnat av en brud som tyckte att det såg för jävligt ut. Hade svårt att vänja mig vid det till en början, men efterhand kunde jag konstantera att han såg rätt stilig ut.

Väl på byrån blev det en massa hejande
på kollegerna jag saknat och vägvisande för min vän Tobias som nu skulle bli min copypartner. Vi slängdes direkt in i ett projekt, och vi båda funderade länge över hur det var man gjorde reklam. Ett långt sommarlov kan slå bort vissa delar av hjärnan - och nu verkar det som om den kreativa hjärnhalvan fått sig en reducering.
V kom nämligen ingen vart. Efter vi kommit fram till att öronen skulle rinna över av kreativa safter i morgon, bestämde vi oss för att dra hem igen, efter åtta timmar och idébajsande, Youtube och kaffedrickande.

I morgon tar vi över byrån.

DAGENS:


Grej:
Lämnade in min mobil på lagning och fick låna en som man inte kan spela spel på. Vad ska jag nu fördriva tiden med? Vara social?

Kommentarer
Postat av: Mackan

trodde aldrig jag skulle säga det, men bloggen börjar bli läsvärd. Märks att du jobbar börjat jobba med zibbo - kungen av bloggar!!

2008-08-20 @ 15:23:48
URL: http://www.marcusturesson.se
Postat av: Nina

och drottningarna av bloggar finns som vanligt på www.thegirlsofflorida.blogspot.com



Öl på torsdag?

2008-09-02 @ 21:43:29
URL: http://www.thegirlsofflorida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0