Hej då på ett tag

Sorgligt är det. Men nu får nu klara er utan mig i en vecka. Sent i morgon kväll drar jag nämligen hem till Robin tillsammans med Mia och Sascha för att ladda inför Sweden Rock. Och när det vandrar runt onyktra människor bland tälten som inte drar sig för att sno ett fyrpack batterier, finner jag det lämpligt att lämna min kära dator hemma.

Igår kväll var gamla goa grabbgänget på besök på en härlig grillkväll i solen på altanen här hemma. En och annan bärs blev det, och en och annan ölburk slängde jag följaktligen på tippen idag - då det är en regel att den som slänger ihop festen också slänger skiten som blir kvar.

Fick en otrevlig överraskning igår när jag skulle ringa ett samtal på min telefon. "Inaktiv USIM" lyser det på skärmen. Jag ska dra hela historien för er: I september förra året blev jag dyngrak på en utgångskväll med klassen och lyckades slarva bort min telefon.
Dagen därpå gick jag direkt till Tre och skaffade en ny på samma nummer. Den bortsupna telefonens abbonemang gick ut igår, så för en månad sen ringde jag och sade upp just det abbonemanget då jag tyckte det var onödigt att betala för en mobil jag inte hade. Men jag ville självklart ha kvar mitt abbonemang på den nya. "Inga problem", sade rösten i den andra änden och jag trodde allt var löst.
När jag igår ringde Tre för att fråga vad i helvete det var frågan om visade det sig att spåhuvudet sagt upp fel abbonemang - mitt nuvarande var borta, medan telefonen som just nu kanske ligger i en rabbat i Olskroken fortfarande finns kvar. Fantastiskt vad bra det kan bli ibland. Men det fixar jag i morgon.

Nu ska jag packa det sista inför resan och den underbara veckan som väntar. Ha det kanon så länge.

image61

DAGENS:


Låt:
Whitesnake - Lay Down Your Love

Här får ni lite hårdrock att bita i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0