Midsommar

Förlåt för den uteblivna uppdateringen i helgen. Fredag var en enda fyllefest och lördag var personifieringen av bakfylla. Vi tar det från början:
Slutade jobbet vid fyra på midsommarafton och hade laddat upp med Dansk Fadöl, Mariestads, Bacardi Razz, groggvirke, lime, fläskfilé, vitlökssmör och starkcider. Ett riktigt fylleslag var planerat med andra ord.
Tanken var att goa grabbgänget, Mia och hennes vän Amanda skulle samlas hemma hos Johan Ligardh i Kungälv för grillning, kubb och alkoholförtäring. En halvtimme innan jag skulle sluta kom en otrevlig överaskning från kassachefen Kristina:
"Du vet om att du ska jobba i morgon 7.30 va?" sade hon med en viss nervös ton i rösten.
"Ha ha, ja den var ju bra" sade jag och förutsatte att hon skämtade.
"Nej, det står här på schemat".
Efter en titt på det fasansfulla vita papperet gick det upp för mig att det verkligen var mitt namn där. "Mathias Johansson, 07.30 - 16.30, kassan".

Jag blev skogstokig. Varför i helvete hade ingen sagt det till mig? Det stod inte på mitt schema för bövelen. "De ska tamejfan inte få paja min midsommarfylla!" Efter 15 minuters panikspringande och fjäskande bland kollegor fick jag bytt till mig en annan tid så jag fick börja 11.30 istället. Skönt. Dagen efter fick jag reda på att det skett ett misstag och att jag inte alls skulle behövt jobba. Skit samma, goa pengar blev det i alla fall.

Väl hemma hos Johan blev det kubb, poker, grill och öl och grogg i mänskliga mängder i fyra trevliga timmar. Jonas, Martin, Viktor och Oscar hade tydligen glömt att det var midsommarafton och drog hem vid halv tio. De skyllde på huvudvärk och för mycket öl. Tragiskt. Senare drog vi vidare till en snubbe i centrum där jag bevittnade hur väl fenomenet Guitar Hero kan slakta en fest. Runt tvåtiden däckade jag och Mia gött i Johans uppblåsbara säng.

Vaknade upp på midsommardagen
med en obeskrivligt jävlig bakfylla och tvingades gå till jobbet och vara trevlig mot människor i sex timmar. Fy farao. Nu ska jag sticka till Kungälv och träna med Mia. Kommer bli najs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0