Då var skiten avklarad

Ligger här i min säng och kan inte röra mig. Mina fötter känns om de blivit demolerade av en skudmissil och jag har på något konstigt vis lyckats åstadkomma ett förbannat skvasår i skrevet efter kalsonkanten. Kort sagt så är jag rätt slut.
Jag pratar så klart om följderna efter Göteborgsvarvet tidigare idag. Startskottet gick kvart över två och jag hade inga större förväntningar då jag tränat ganska kasst inför årets lopp. Men ändå kändes det ganska bra sådär en fem kilometer in i varvet och jag tänkte: "Woo, jag kan ju fixa en hyfsad tid!".

Men så kom Göta Älv-bron.
Fy fan. En demonisk uppförsbacke efter 1,5 mil som tar knäcken på många löpare. Denna gången tog den knäcken på mig. Benen kändes helt plötsligt som vaniljpudding och en obeskrivlig smärta uppenbarade sig i hålfötterna. Sen blev det bara värre, och hoppet om att få en tid under 1.50 kändes avlägsen. När en övergödd kvinna stod och ropade "kom igen, ta iiiii" till mig vid vasaplatsen då jag var duktigt slutkörd, var det nära att jag fick kraft till en välriktad karatespark. Men jag sket i det och lyckades stappla mig i mål på 2.04, en OK tid - med tanke på mitt usla, eller obefintliga, träningsupplägg. Men nästa år - då jävlar ska jag under 1.40. Fick trots allt 1.46 förra året så jag vet att det inte är helt omöjligt.

Nu blir det tacos. Mumma.

DAGENS:

TV:
"Var fan är mitt band?", fredagar på SVT klockan 21.00. Fantastisk komik med Magnus Uggla som ger sig ut på bandmedlemsraggning i Sverige.

Låt: KISS - Love Gun
Den 30:e maj smäller det på stafion. Herrejävlar.


Kommentarer
Postat av: Tobias Ekwall

du är fortfarande min favoritlöpare.. *tihi* puss

2008-05-18 @ 19:49:08
URL: http://zibbothecopy.webblogg.se
Postat av: Martin killen som en gån i tiden var snitten, men som nu mest lyssnar till

haha....vaniljpuddning? fan va jag skäms över min glömska! jaja du kan få lite lätta skott ikväll! kärlek!

2008-05-19 @ 10:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0