En galen kväll på Ullevi

Inför besöket på Ullevi igår kväll väntade jag mig en tuff fajt då serieledarna Kalmar kom på besök.
Men det jag fick se i första halvlek kan liknas vid att få hjärtat manglat i en press i 45 minuter. För så ont gjorde det att titta på vad som hände på planen. Blåvitt irrade runt som dagisbarn på ICA utan sin mamma att hålla i handen och Kalmar kom lätt förbi på kanterna och kunde dynga in farliga inlägg. Efter 0-2 i den 41:minuten var det ett gäng gubbar som gick, och tanken for genom huvudet att göra detsamma.

Tur att jag inte gjorde det. För i andra halvlek kom Blåvitt ut som elva vargar med rabies som inte fått mat på en vecka. På åtta minuter dunkade de in tre mål, varav två från Wallerstedts kala skalle. 3-2 blev också slutresultatet.
Så kan fotboll vara. Himmel och helvete. Ibiza och Boden. Heineken och femtvåan.
Åkte hem till Mia med ett stort leende på läpparna och ett bekant välbefinnande.

Tillbaka på byrån i morse och jobbet med hemsidan verkar aldrig ta slut. Jag kommer närmare och närmare min framtidsbild som en nördig webbtekniker med svettlökar och glasögon, och inte min framtidsbild som glamorös AD med designerklocka och sportbil. Får se hur det artar sig de närmsta veckorna.
Det enda kreativa arbetsuppgiften jag har framför mig just nu är att designa en logga till min kusins projektarbete och en logga till min polares hemsida. Något som stämmer i alla fall.

image39

Öj, öj, öj.

DAGENS:

Lunchställle:

Japan Shop vid kaserntorget. Jävla go sushi. Och så känner man sig nyttigare än när man klämmer i sig en flottig burgare med ost och bacon på BK också. Bra.

Kommentarer
Postat av: empa

Du skriver det intressant iallfall. Fan jag hatar att kolla på fotboll om det inte är svenska landslaget då förståss, då jävlar!
Du vill jobba med hemsidor sen då alltså?
inte viste jag att man fick så bra betalt så man gick runt med rolex och grejer, haha :P

2008-05-09 @ 17:48:20
URL: http://metrobloggen.se/empa
Postat av: Z

.Wallerstedt.

2008-05-12 @ 12:15:30
URL: http://www.abnorm.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0