Fem dagar till varvet

Och här ligger jag nerbäddad i feber och halsont. Underbart. Har kurerat mig med nyponsoppa, Kan Jang, Ipren och TV-tittande i överflöd. Istället hade jag planerat löprunda, pastauppladdning och mentalt peppande. Nu blev det ju inte så, så jag får hoppas på en snabb tillfriskning.

Hade en kanondag igår
med Mia, Anders, Abbe, Niclas, Victor och Annielle. Volleyboll, bad, sol, grillning, bastu och film blev ingredienserna till en grym afton. Frånsett det lilla ögonblick då volleybollen studsade framför mina ben och upp i kronjuvelerna, vilket tvingade mig till två minuters paus i fosterställning. Det var inte så ball.

Idag var jag på gitarrmässan med mina två bröder där höjdpunkten var en äggformad, flintskallig basist med sneda tänder från Göteborg. Han hade en prilla under läppen i storlek med ett plommon och lirade skjortan av alla basspelare jag nånsin sett. Blev ännu mer taggad på att bli en jävel på gitarr och lade direkt ner min själ i guran när jag kom hem. Målet är att lära mig Jason Mraz "I'm Yours" och serenadsjunga likt en nobel riddare för Mia, nedfallen på knä utanför hennes fönster.
Okej, kanske inte riktigt så. Men det skulle vara kul att vara lite flinkare på guran nu när det vankas sommar, braseldar och sentimentala suparkvällar i en vacker skärgård under en stärnklar och myggtät himmel.

DAGENS:


Topp:

Varm nyposoppa som smeker min strupe.

Flopp:
Det fanns ingen vaniljglass till nyponsoppan.

Kommentarer
Postat av: Nina

erkänn, du är bara bakis matte.
hur som helst, du kommer rocka shortsen av alla långbenta löpare på lördag

2008-05-12 @ 06:54:37
URL: http://www.thegirlsofflorida.blogspot.com
Postat av: empa

Fan vad roligt! Jag har precis tänkt samma sak att jag också skulle vilja spela I'm yours på gitarr och sjunga till. Den är grymm!

2008-05-12 @ 11:46:03
URL: http://metrobloggen.se/empa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0