Framtiden

Vad kommer hända med mig nu när jag väl valt reklambanan som min stege mot framgång?
Har funderat på detta ett tag nu och efter en månad på byrån är jag inte så säker på att reklamlivet innebär guldägg, kostymer från NK, drinkar med rysk vodka och färska jordgubbar, solglasögon från Ray-Ban och en stekigt uteliv för att fira sina framgångar som succesful Art Director.
Jag insett att reklam innebär hårt och gediget arbete, mycket nördande framför datorn och lite mer nördande framför datorn.
Tänk om det inte blir bättre än så? Inga 50 lök i ingångslön, ingen Ferrari med speciallack, ingen trevåningskåk vid havet med bastu, jacuzzi och veranda modell oversize?

Hade ett möte med ett ett par webkillar
för två veckor sedan. Om framtiden som reklamare innebär taskig hy, dålig humor, handleder lika tjocka som en femårig flickas och en väl tilltagen gamnacke - ja då vete fan.
Nu låter det som om jag tvekar på mitt yrkesval, men nej. Jag kör på och hoppas på att det bli grymt. Det kanske inte blir någon Ferrari, men om det blir en Volvo med bra ljudanläggning och turbo - då är jag faktiskt nöjd.

image30

The dream?

image31

The real life?

DAGENS:

Konstanterande:

Jag har världens bästa flickvän.

image32



Kommentarer
Postat av: Snitt

haha....helt seriöst så borde du skriva en bok. eller kanske göra en filmatisering ditt liv!

2008-05-05 @ 13:25:27
Postat av: empa

Det är gött! Satsa gärnet! Jag tror du är söt med en gamnacke i en volvo också faktiskt. Fast humorn får du fan ha kvar Mathias! =D

2008-05-05 @ 15:21:06
URL: http://metrobloggen.se/empa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0