Jag är inte bitter

Antar att jag i mitt senaste inlägg lät en aning bitter när jag kritiserade en del moment i vardagen som jag verkligen kan leva utan. Så är det inte. Jag är en positiv människa. Här har ni en lista med de saker som kanske inte är så himla märkvärdigt, men som på något sätt får mig att känna hopp för mänskligheten och dra på munnnen - när man är på fyllan. Det är nämligen då man som mest uppskattar de små tingen här i livet som mest.

6. En trevlig dörrvakt

image52

När man är lagom på lyran
och vill ut och döna med polarna är det sista man behöver en dryg dörrvakt som påpekar att man är för full och nog borde ta ett varv runt kvarteret för att låta ruset rinna av. Lyckligtvis finns det undantag. En dörrvakt som inte vill leka gud. En dörrvakt som välkomnar en på ett trevligt sätt är en sådan sällsynthet att man får någon fånig min och skrynklar på ögonbrynen när man hör "Ha det så trevligt!", men när det inträffar så är det fina grejer. Och i och med det har man början på en bra afton.

5. En riktigt god fatöl


image53

Att komma in och beställa en stor stark
, bevittna hur glaset immar av det kalla innehållet, smaka av den och konstantera att den smakar underbart är - just underbart.

4. Du blir raggad på

image54

Även om man har flickvän
kan det vara en tillfredställande känsla att veta att man har tjejers blickar på sig och en och en annan kommer fram och gör blygsamma raggningsförsök. Det är en form av bekräftelse på att du ser tillräckligt bra ut för att få ligga - och det ger manligheten en speciell boost.

3. DJ:n öser på "Pour Some Sugar On Me"

image55

Det är inte ofta det händer.
Men när någon DJ med fantastiskt musiksmak får för sig att slänga på Def Leppard - då flippar jag. När jag hör de första tonerna får jag något mordiskt i blicken, viftar med armarna och skriker till mina kamrater eller närmaste varelse: "Ååååh, fy FAAAN! Hör ni?! Nu JÄÄÄVLAR!". Jag kutar upp på dansgolvet, börjar frenetiskt spela luftgitarr och försöker mig på en lagom porrig och rhytmisk dans i takt med musiken, samtidigt som jag sjunger falsksång till texten och tänker "Det här är min låt. Bara min!". Skittöntigt. Jag vet. Men gud vad bra jag mår.

2. Burger King

image56

När det dansats i timmar
och öl efter öl sänkts ner i den numera hungrande magen, då är det inte mycket som slår ett Whopper Meal på Burger King. Herrejävlar vad bra.

1. Morsan

Har tyvärr ingen bild,
men här min nummer ett på listan ändå. När ölen blivit på tok för många, när jag dekorerat trottoaren utanför krogen med en ordentlig spya, spillt en drink på en arg snubbe, pinkat bredvid krogkön, tappat bort ett par polare och står där helt hjälplös med glansiga ögon, svettigt ansikte och bara vill hem - då finns hon där. Mamma. Sätter sig i bilen och kör in till Göteborg om så blir tvunget. För att säkert transportera mig hem till min säng. Hallelujah.

DAGENS:

Orosmoment
: Jag sover för lite. God natt

Kommentarer
Postat av: Tobias Ekwall

Mycket mer metal att vara butter. Sen undrar jag varför du får något mordiskt i blicken när du har en bra låt. Låter varken hälsosamt eller särskilt logiskt.

2008-05-23 @ 08:53:25
URL: http://zibbothecopy.webblogg.se
Postat av: MARTIN

jag kunde inte hålla mig. eller jag tror snarare att jag har för lite att göra för att inte gå in. här kan man ju ändå slå ihjäl 5 minuter. kärlek. det går ett rykte om att det blir nya benskydd på måndag. PS. åk till rischen sport. en innebandyaffär

2008-05-23 @ 09:23:25
Postat av: Gullan

Intressant att din top 5, om vad som ger dig hopp om mänskligheten, alla inträffar i samband med att du är full på krogen... =)

2008-05-23 @ 10:17:59
Postat av: den gula klubban

en eftermiddag på shout...faktiskt bättre än det låter! fan va rätt "gullan" har. du är snett på det!

2008-05-23 @ 16:01:56
Postat av: mackan

matte du är en sån jättebäbis! morsan på topp 5??????

2008-05-26 @ 23:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0