Jag bara måste...

Ni har säkert sett de redan legedariska bilderna på Mikael Ekwalls lopp i Göteborgsvarvet. Men jag bara måste ta upp det här. För det är en bragd och idioti i symbios av ett sällan skådat slag.

image58
"Bakismage och halvmara var ingen bra kombo".


Vilken kille. Det är fem-sex kilometer kvar och han ligger på en grym tid. Då skiter han ner sig. Och inte så dåligt heller. Konsistensen att döma av bilderna ser ut som en blanding av chili con carne och en taskig rekvisita i en splatterfilm. "Jävlar, jag sket ner mig. 6 kilometer kvar och tusentals åskådare vid avenyn. Jag fortsätter".
Det skulle vart kul att veta exakt hur han tänkte när han bestämde sig för att sätta resultatet framför hedern.

Tre dagar kvar till KISS-konserten. Och en vecka till Sweden Rock. Nu börjar spänningen krypa i kroppen på mig och gör det svårt att slappna av när jag ska sova. Ligger hela tiden och tänker på hur grymt det kommer bli. Och inte minst vad jag ska ha med mig. Har därför skrivit upp en kort checklista så jag överlever festivalen:

- Fem grymma t-shirtar
- Kallingar och strumpor
- Badshorts
- Handduk & tandborste
- 2 lock bärs
- 1 flarra vodka
- Pilotbrillor (så man ser jättehård ut)
- Snusnäsduk (så man ser ännu hårdare ut)
- Nitbälte ( så man ser ännu hårdare ut)
- CD-skivor laddade med svinbra hårdrock
- Tält
- Sovtillhyggen
- Solstol med hållare för ölen
- Slangbella som jag använder för att avvärja mig från läskiga gothtjejer
- Vattenfast tuschpenna att jävlas med när polare har däckat

Nu ska väl inget vara glömt?

image59

Snart är vi där igen. Längtar.

DAGENS:


Grej:
Tobias Ekwall drar till Sveriges "snyggaste" festival. Jag drar till den bästa. Bättre så.

Låt:

Def Leppard - Nine Lives

Från nya plattan. Gotteli-gott-gott.


Kommentarer
Postat av: Mackan

Hällre va snygg som zibbo än tönt som matte!

2008-05-29 @ 18:23:50
Postat av: Nina

Den löpande Bajsmannen är målmedveten som få. Det är änna så jag blir avis.

2008-06-03 @ 21:16:20
URL: http://www.thegirlsofflorida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0