Jag undrar...

...varför man aldrig kan gå till frisören, säga hur man vill ha sin klippning och sedan dundra därifrån hur nöjd som helst. Jag kan inte erinra mig en enda gång detta har inträffat. Och inte blev det så igår heller.
Jag ska erkänna att jag dragit mig lite för att gå till frisören, då de oftast inte verkar fatta hur jag vill ha min frill. Därav mitt fågelbo till hår, som till sist blev oumbärligt.
"Men då jävlar", tänkte jag. "Jag tar med mig en bild! Då kan det ju inte missuppfattas!" Jag slog mig ner i stolen varpå frisörskan som hette Jenny ställde den obligatoriska frågan: "Hur ska vi göra här då?". Jag plockade fram fotot på mig som var tagen förra sommaren. "Såhär", sade jag och pekade bestämt på min välfriserade kalufs, som var ganska lång och där luggen snuddade vid ögonbrynen och täckte tinningarna i en medvetet hafsig sidbena. Efter 10 sekunders analyserande av bilden yttrade hon "Jamen visst, det ska vi väl kunna lösa".

"Sweet"
, tänkte jag och lät henne klippa och trixa, i tron om att detta kanske skulle vara den första klippningen som var värd sina 300 spänn, eller vad det nu kostar. En timme senare var det borst i nacken och i med vax. "Sådär ja!", utbrast hon som om det var det bästa hon gjort sedan hon fick tandställningen avlägsnad. Jag trodde inte mina ögon. Jag såg ut ungefär så här:

image41

"Oj, oj, oj. Skitsnyggt. Fan va gött att bli av med allt hår", sade jag och ville gråta en skvätt inombords. Jag ville gråta ännu mer när 295 kronor drogs från mitt konto för skiten också. Men det gjorde jag inte.
"Tack så JÄTTEmycket", sade jag istället som om jag verkligen menade det och for genom dörren med en vagt löfte om att jag kommer tillbaka nästa gång.

Därefter kom jag på att förkylningen inte lagt sig riktigt än, och gick hem och lade mig i väntan på att håret skulle växa ut igen. Fåfänga kan vara en tung börda.

DAGENS:


Låt:
Gary Jules - Mad World

Såg för första gången Donnie Darko idag. Fantastisk rulle, och en fantastisk låt som rullar i slutscenen. Grym video också.



Kommentarer
Postat av: danny-O

Shite! Jag hade ju tankarna på att knipa den videon när jag såg den tidigare idag.

Men skolpojken får väl ha detta som plåster på såren... :P

2008-05-13 @ 23:31:42
Postat av: empa

HAHA vilken jävla bild då!
Jag klippte mig själv igår, blev hur bra som helst. jag litar endast på mig själv :P.
Du vet, du kanske gav henne lite av din förkylning ;D

2008-05-13 @ 23:38:40
URL: http://metrobloggen.se/empa
Postat av: Anonym

ditt trötta as, glad musik du lägger upp!
fan vad jag älskar din blogg, ett nytt garv varje dag!
kärlek brosch!

2008-05-14 @ 15:20:59
Postat av: Anonym

glömde namn idag igen...martin. ALL IN!

2008-05-14 @ 15:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0