Sleeeten...

En jävlig dag på byrån. Fortsatte att knacka in bilder och text på webben och efter åtta timmar av den varan och utan någon luft så blir man lite av en annan människa. Men inte till det bättre. Efter ett tag börjar man störa sig på hur stolen knarrar när man vrider sig åt höger, börjar stirra in i datorn och räkna pixlar och undra hur bra den skulle brinna och funderar över hur det vore att råna 7Eleven bara för att se vad som hände. Ett tag kände jag att jag skulle kunna använda ögonlocken att daska på tangenterna då det kändes som om de blev tyngre och tyngre.
Imorgon är det samma skit igen. Sen vill jag bara göra coola kreatörsgrejer, fräscha logotyper och balla annonser nästa vecka. Jepp. För i dag tror jag att jag nått kulmen av stress.

Men. När jag promenerar i lugn takt mot bussen efter jobbet och lite gymmande ser jag något som får mig att höja på ögonbrynen. Något som får mig att fundera över vårt stressade samhälle, vår oförmåga att låta saker och ting ta sin tid och "bara vara", som min mor så fint brukar uttrycka det.
Mot mig marscherar en kvinna runt 40. Hon pratar i sin mobiltelefon som hon har inkilad mella axeln och örat, bär en take-awaykaffe från Espresso House klämde i armvecket... och målar naglarna! I framfart!
"Herregud", tänker jag, sätter mig ner på en bänk och sätter på Def Leppards senaste i hörlurarna. Då blir jag lugn och fin.

image37

Tack för att ni alltid finns där för mig, grabbar. Känns bra.

DAGENS:

Kommentar:

"Vafan, har ni höjt priset på femtvåan? Jaha, vilken öl är billigast nu då?"
*

* Min käre vän Tobias Ekwall på systembolaget då han till sin fasa upptäcker att de höjt priset på hans favoritöl med 70 öre. Visserligen ett par månader sedan kommentaren fälldes, men den har etsat sig fast i minnet.

image38

"Tjena farsan. Jo, nu har de jävlarna höjt priset på femtvåan.
Mmm, jag vet, det suger. Har du koll på nån öl som fortfarande smakar skit men som ändå är prisvärd?"

Kommentarer
Postat av: Tobias Ekwall

frustrationen var ändlös och besvikelsen fullständig..

2008-05-07 @ 17:11:39
URL: http://zibbothecopy.webblogg.se
Postat av: Nina

va fan tobbe, ska du tvingas bli nykterist nu eller har du råd?

2008-05-12 @ 06:57:50
URL: http://www.thegirlsofflorida.blogspot.com
Postat av: Mackan

Höhöhöhöhö!

2008-05-13 @ 16:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0