Slottsskogen = festival

Igår var det dags för äventyr till Slottsskogen med Tobbe, Robin och Sascha. Efter en helvetesvecka på reklambyrån var det precis vad jag behövde; en filt, en par pilotbrillor, en CD-spelare som levererar sommarkänsla, ett par tuborg och en plats i solen. Hade inte planerat bli dyngrak, så jag plockade bara med mig sex öl hemifrån, men då jag insåg att vi skulle nog skulle sitta där längre än tills solen gått ner, gick jag och köpte ett par till + en starkcider.
Det var dumt. För det visade sig att min stressade vecka och mitt hastiga alkoholintag denna fredagskväll i kombination skulle bli en otrevlig överraskning för mina hjärnceller.

Det började bra i alla fall.
Vi kliver in i Slottsskogen och känslan som väller över mig är obeskrivlig på något sätt. Jag var på festival. Allt var där. Människorna, bärsen, spriten, de tokiga frisyrerna, grillarna, gitarrsnubbarna, vädret, lukten av cigarettrök och åsynen av ölburkar liggandes på marken. De enda som saknades var kanske 2000 tält och några band. Men ändå.
Så där satte jag mig i solen och lät solglasögen vila på min nästipp. Jag drog ett djupt andetag och försökta suga in sommaren. "Aaaah", sade jag samtidigt som jag öppnade en öl och bevittnade hur skummet sprutade på väskan. I med skivan och jag låter riffet till "It's A Long Way To The Top" ljuda lite högre genom att vrida på volymratten. Nu var det bra. "Det blir inte bättre", tänkte jag och skådade ut över folkmassan.

Det blev det inte heller.
Öl efter öl slank lätt ner genom min törstiga strupe och jag kände hur min skalle började snurra och hur förbannat luddigt allt som kom ur min mun helt plötlsigt blev. Det slutade med att jag efter en lång promenad till Avenyn däckade i Tobbes säng. Robin och Tobbe försökte frenetiskt få liv i mig, men det var lönlöst. Så de låste in mig och stack till Rockbaren istället. Efter en timme var mina fyllevänner tillbaka. Exakt hur allting tedde sig efter det har jag bara ett vagt minne av, men kvällen slutade i alla fall med skjuts hem av min mor och karatedykning ner i min säng. Så det kan bli.

Nu är jag hemma
och ska bestryka altanen med pigmentolja. Kul. Sen blir det avfärd till Mia för att möta upp ett par polare och spela volleyboll och steka en biff på grillen. Kommer bli hur bra som helst.

DAGENS:

Låt:
Eagles
- Hotel California.

Denna liveversion ger mig gåshud.


Kommentarer
Postat av: empa

"bevittnade hur skummet sprutade på väskan"
Haha, du skriver som en äkta estet mathias!
Fan vad härligt det lät med slottskogen, så här nu sommartider. *längta dit*
Hade Robin och dem ringt efter din mamma då? hehe trevligt :D

2008-05-11 @ 16:54:41
URL: http://metrobloggen.se/empa
Postat av: Anonym

matte matte matte.... din blogg är min räddning. Bort från byråns trötta lokaler.

2008-05-12 @ 10:23:53
Postat av: Z

"kvällen slutade i alla fall med skjuts hem av min mor"

Fantastiskt!

2008-05-12 @ 12:14:05
URL: http://www.abnorm.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0